Katt katt katt

God dag.
Mly mitt i storstädningen och jag är faktiskt riktigt sugen på att städa idag. Har sköljt av alla ljusfat med stenar osv, plockat undan allt småplock, ställt in böcker i hyllan, dammtorkat, sköljt ur bambuskottsvaserna och stenarna däri. Åh, så ambitiös jag är.
Dammsugning och golvtorkning är dock kvar, och så ska jag röja ordentligt i badrummet så vi får in kattlådan där.
För idag kommer hon, ja det blir hon, Hubbe, inte Findus som ska bo hos oss. Vi övervägde länge, och kom fram till att Hubban behöver bo själv, få ett eget hem då hon är så underlägsen ihop med Findus och Daisy.
Så vid 15 kommer hon upp hit, för att bekanta sig och nosa runt, kolla var vi ställer hennes låda och visa var hon ska ha sin mat, sen får hon åka hem igen, eftersom vi nog ska till Hällevik imorgon, och så hämtar vi hem henne för gott på torsdag morgon/ onsdag kväll beroende på hur länge vi blir i hällevik.

Jag är så glad. Jag ska äntligen få ha en egen katt, som jag dessutom har följt sen hon var minimal, följt henne från att hon öppnat ögonen, till hon började gå, lärde sig äta och gå på lådan, gått ut med henne i trädgården, hämtat ner henne från plommonträdet när hon blev för rädd för att klättra ner. Och nu ska hon få komma och bo hos oss. Det här är nog det bästa som hänt i hela mitt liv.

Fille och Emelie ska med skaffa katt nu, tror det ska hämta lilla Tippen idag. Han är bara bäbis, men ack så roligt, hubban kanske kan få en lekkamrat som hon accepterar. Och kanske var det det som fick Joel att ändra sig, när nu Fille och Emelie kan skaffa katt, så kan vi med. Åh. Gulligulligull.

Så nu får ni räkna med många kattkort i bloggen framöver :)

Nehej, åter till städet. Skriver mer ikväll när Hubban har åkt.

/ MLY, glad så in i helskotta :)

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback