För många döda djur, ingen bra dag...

Dagen började inte bra, det första jag såg när jag började köra hemifrån var en skata som ivrigt käkade på en liten fågel. När jag väl kör ut med jobbilen ser jag en överkörd katt. Mitt hjärta brister nästan när ingen ens har flyttat den från vägen, så jag tar på mig handskar och flyttar undan det lilla byltet till ett säkrare ställe. Tyvärr hade jag inte tid att köra runt och höra med folk om det var deras katt ( det är så in i helvetes skamligt av folk som kör på djur och låter de ligga, för fan, tänk på de som äger djuret, hur tror ni de känner när de aldrig mer får återse sin katt, kanske inte ens är medvetna om att den ligger någon km bort från deras hus)
På hemvägen höll jag på att splasha en ekorre, men eftersom jag är snäll, så tvärbromsade jag och den lilla rackaren klarade sig. Gick ur bilen för att försäkra mig om att ingen liten ekorre låg död under bilen, men icke, den satt uppe i en tall och kikade på mig och fräste ( jag kan förstå honom, hade jag med varit nära döden, och den som nästan orsakat detta stod och skrattade av glädje för att den klarade sig, så skulle jag med fräsa)
Hoppade in i bilen igen och tänkte, nu får det vara nog med dödsfall i djurriket för idag, så flyger en satans fågel rätt in i fronten på bilen och kolar.

Great...

Nu ska jag vila upp mig, sov allt för lite inatt. och sen ska vi spela kubb och se på film. mysigt.

image61
MLY - djurräddaren som råkade ha ihjäl en oskyldig fågel...

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback