Fyllesvin.

Jag är trött. Huvudvärk har jag med, som alltid nu för tiden. Oerhört jobbigt, huvudet känns svullet och tungt och blä, jag blir så trött både av att och på att.

Har varit hemma i huset med Joel, Fille o Emelie nu. Mysig kväll med Guitarr Hero II och sen lite film, mer hann jag inte med för jag skulle skjutsa ut syster till sin ponke.

Ringer syster när jag är framme
"Hej, varför är du inte ute?"
"Men varför är du inte här?" frågar syster förvirrat
"Men är du inte där du var innan?" får jag fram
"Nej, vi är ju inte där, det sa jag väl innan?"
"EH... Nej?"
"OJ!"

Hämtar tillslut upp syster på rätt plats, då kommer, låt oss kalla honom X ( han är inte värd att ha ett namn i min blogg) fram och sliter upp min bildörr, kränger sig in och lägger sig halvt över mig, däckar sedan över Bettanys ratt och mumlar. Sen masar han sig tillslut ur den extremt obekväma ställningen och hänger utanför bilen och börjar beskylla min syster för att vara en hora. Jag blir så paff att jag inte får fram ett ord. Syster blir arg och säger ifrån. Jag är fortfarande helt paff och bara glor på X, känner hur mycker jag HATAR honom och vill mest bara trampa på gasen och köra över hans fot eller liknande. Tillslut ger han upp, drämmer handen i biltaket och går därifrån.
Kan säga att bilresan inte var munter efter det.

Att alkohol kan göra folk så patetiska, det vet vi ju alla, men hur fan kan man bara bete sig så, dessutom framför folk som man knappt känner, bara häva ur sig hemska ord som andra tar väldigt illa vid sig av?
Jag är oerhört tacksam att jag slipper umgås med den sortens människor, att de jag umgås med inte får sådana snedfyllor och beskyller den som råkar vara närmast för att vara en hora osv.

Med andra ord, jag är evigt tacksam för mina vänner, både killar och tjejer som alltid ( nåja, för det mesta^^) är likadan, nyktra som onyktra, som inte spyr ut fula ord till någon annan, som man sedan inte kan varken stå för eller försvara dagen efter. Tack älskade vänner, för att ni är de ni är, helt enkelt! ♥

Och syster, jag beundrar din styrka, men det är dags att släppa taget nu, dags att bryta upp med det onda och bege sig till den ljusare sidan. Jag vet att du kan klara det! ♥

Nu ska jag krypa ner med min Cosmo och läsa mig riktigt trött så jag lyckas somna inatt. Sov extremt dåligt igår, drömde att jag kvaddade jobbilen när jag körde av vägen och rätt ner för ett 30meter brant stup. Efter det kunde jag inte sova mer, hela känslan var så verklig, så otäck. Usch.

Bättre lycka inatt!

Later/ den ( för kvällen) nyktra MLY

Kommentarer
Postat av: emelie

du e grym på guitarr hero emily! haha=)

2007-06-16 @ 20:06:34

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback