2 år sedan..

Jisses. jag är fortfarande trött. Sov rätt dåligt inatt. kände mig så sjuk. förstår inte varför.
Dagen har gått smärtfritt fram iaf. Jobbet har gått bra. hann med att äta lunch idag. det var längesedan man åt riktig mat på jobbet. gott var det med. pasta med ädelostsås, skinka och creme fraiche. mums.

Filip har namnsdag idag. Skickade ett grattis sms till honom. Han blev jätteglad och ringde joel (?) och sa att "din tjej skickade ett så fint sms till mig" joel undrade "menar du inte din tjej?", "nej din tjej, mly!!!!, hon skickade grattis på namnsdagen till mig. Fan vad go hon är!"  Men kan man då inte istället ringa till mig och säga tack? eller det är för mycket begärt?

Är så uttråkad. Joel jobbar, ingen att prata med på msn. inget på tv. inget gott att äta hemma. inte ens snusen sitter fint idag. suck.

Kom att tänka på måndagen. hur roligt det faktiskt var ute. träffade johan och tobbe ( från johannas fest i helsingborg) Johan kom fram och riktigt sken upp, kramade om mig och sa "Heeej Älskling!"  ah, han är söt. haha. Tänkte på hur jag och Sara ( söt) dansade som galningar på dansgolvet och hade så jävla kul. som om det bara fanns dansen, inget annat. bara roligt, ah. och hur man sprang på alla joels kompisar. Dansade med henke, en otroligt snygg dans :P Dansade med syster. och jag hade kul, även fast jag inte var full. känns skönt att veta att det finns sådana kvällar med. mina minnen från nyktra utekvällar brukar ofta vara tråkiga, men då var det banne mig kul.

och eftersom det är maj nu så är det.. hmm. låt mig tänka... 2 år sedan f incidenten. 2 år??? hur kan det ha gått så fort? jag minns det fortfarande som igår. jag minns glädjen, ruset, känslorna, den frånvarande sömnen, ångesten, tårarna, blod, tårar, hat, tårar och en smärtsam återförening.
2 år och jag kan fortfarande ta mig tillbaka till tanken. till känslan. till smärtan.
men den tär inte på mig längre, den finns mer där som ett "kom-i-håg", så jag aldrig ska glömma, aldrig ska upprepa. fast aldrig är ett diffust ord. man ska aldrig säga aldrig, som de säger..

Jag borde vila. min kropp är trött. Ska lägga mig i soffan och läsa Vingklippt ängel, som min egen ängel erica rekomenderade. otroligt bra bok. stark. hemsk. ah.

LATER!

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback