Det händer att jag...

Jag är så inihelvetes trött.
inuti och utanpå.
Ögonen är torra, halsen är torr, hela jag känns torr.

Jag borde verkligen släpa in mig i duschen, men orka?
Orka gå till badrummet, orka klä av mig, orka sätta på vattnet, orka kliva över den höga badkarskanten ( varför kunde jag inte få ha en vanlig dusch istället???), orka ha i schampo och balsam, orka tappa massa hår som täpper igen rören, orka raka benen, armhålorna, muffen, orka kliva ur duschen, ta på deo, hudkräm, ansiktskräm, kläder. orka?
Ikväll blir det ingen ork. men imorgon är en ny dag, då kanske jag tar tag i mitt liv?

Jag känner mig så förbaskat ensam, men å andra sidan vill jag absolut inte umgås. med någon. Vill jag träffa sara imorgon? ja och nej. ibland känns ensamheten bra, men nu är den mest jobbig. men jag vill inte göra något åt den. idag är ingen bra dag. eller just nu är ingen bra tid. det låter bättre, för det kändes bättre innan.

"Men det händer att jag går förbi huset som du bodde i, det händer att jag ser dig då och då. Jag trodde att vi fattade, vi blundade och skrattade. Vi tog all tid vi kunde få, jag undrar vad vi tänkte på?

...Och på morgonen var allting förbi"


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback