400D

Åh, har hittat något som jag ska köpa inom en snar framtid. Åhåhåh. Jag blir helt lyrisk bara jag tänker på det ^^
Ska bara se så ekonomin tillåter det först, men det gör den nog, men som min kära mamma sa "sov på saken" och det är ju bäst att man gör det. Man brukar ju alltid komma på de bästa besluten efter en god natts sömn.

Så vad är det då som har fångat mitt hjärta denna gången.

Jo, en sån här skönhet

image174

Ska bli så kul att kunna fotografera igen. Ge sig ut i naturen och bara låta fantasin flöda. Det har jag saknat. Min gamla kamera är jag trött på, dels för att det inte finns någon blixt = jag kan inte få fram några bra bilder om det inte är tipp topp ljus ute, så med andra ord kan jag inte fotografera inomhus, hur mycket jag än ändrar på inställningarna så har det inte blivit några bra bilder, dels är kameran så gammal, så kvaliteen på bilderna har inte varit den bästa. Sen är det ju bara en systemkamera, inget digitalt, så jag kan ju inte granska bilderna förrän jag har fått tillbaka rullen. Vilken kan göra en rätt besviken, då man kanske tar med kameran på någon resa och kommer hem med en rulle skitkassa kort. Sen är det ju alltid kul att kuna fixa och trixa lite med bilderna i Photoshop, men då krväs det ju att få in bilderna på datorn, vilket jag inte kan med den nuvarande kameran. Så där har jag ju mina argument. Nu ska jag bara sova på saken som sagt ^^

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback