Djävulens påfund.

Så var kvällen avklarad på jobbet. Det gick smärtfritt, förtom att jag blev helt matt och orkeslös ungefär sådär när halva arbetspasset var avklarat. Kan bero på att min middag enbart bestod av två små korvar, den ena med bröd och den andra utan. Ja, det måste ha varit det.
Att älskade Joel ringde och sa att Ditec konkat gjorde ju inte saken bättre, då min bil skulle in på behandling på måndag. Brööööl. Så nu måste jag ringa dit imorgon för att fråga massa jobbiga frågor. Blä. Jag hatar sånt. Blä Blä Blä.

Efter jobbet hann jag med en tripp hem till mamma och pappa. Skulle kidnappa med mig en tub kortison hem då mina vintereksem håller på att döda mig och inte alls vill läka. Men då hade syster med drabbats av eksem from Hell, så jag fick snällt ta en liten burk att lägga den värdefulla salvan i. Så nu ska jag bara komma ihåg att smörja in de förbaskade eksemen ikväll och be till högre makter att de försvinner ( nej inte de högre makterna, eksemen..).

Imorgon är jag ledig. Det är SKÖNT. Jag har planerat hela min dag. Jag är duktig.
Jag tänker gå upp vid cirkus 10.00 för att äta frukost samt dricka Blutsaft och Silicea ( smasken. Eller, nej, jag ljög, Silicea är djävulens påfund och det vet nog alla som har provat det. Som att käka en påse gipspuvler, ungefär).
Efter frukost ska jag dammsuga/lättstäda lägenheten, samt tömma kattlådan.
Sen ska jag laga mat, lutar åt köttbullar och makaroner.
Efter det ska jag åka till Maxi och handla hem kvällsmat. Vet inte vad jag ska laga än, men något kommer jag väl på. Men jag vet att det blir morötter och sockerärtor som jag ska dippa till kvällen.
Sen ska jag hem till mamma och pappa och lämna nyckeln till lägenheten så de kommer in och kan mata katten i helgen.
Sen ska jag hem och ha fredagsmys med mig själv.

Berättade för syster om mitt kommande kameraköp. Hon blev allt lite avis ^^ Men vi får ge oss ut på fotostråt sen. Och det ska ju jag och Kary med göra, när hon väl är hemkommen igen. Åhåhåh, så roligt!

Nu är jag trött.
Godnatt!
/ MLY


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback