Helg i Halmstad

Fy sören vad jag är trött. Och fy sören en sån helg det har varit.
Spenderade ju helgen i Halmstad hos Mattias. Helt underbart, det mesta iaf ^^

Åkte ner vid 2 tillsammans med Jessika, blev en rolig biltripp med bra musik och ett relativt bra väder. Anländer i Halmstad lite efter 3 och inspekterar Mattias lägenhet. Sen drog vi ut på stan för att käka, blev pizza på en liten pizzeria mitt i stan. Sen mötte vi upp Simon, Janni och Henke och medan de gick för att äta så gick vi hem och gjorde oss iordning för festen.

Korkade upp vinet och sminkade mig, medan folket trillade in med jämna mellanrum.
Blev en trevlig och livad förfest, men som alltid så är det någon som ska tappa glas, hälla ut öl över någon annan osv. Och tyvärr är jag inte förtjust i just den delen av fyllan.
Däremot så bjöd jag och Jessika på en fin liten show som killarna uppskattade och de ställde sig praktisk taget i kö för att få kolla på ^^ HAHA.

Runt midnatt gav vi oss ut för att göra stan osäker. Tyvärr var det ganska hög åldersgräns på ställena ( allt från 23 till 28) så till slut hittade vi en pub där det var 20års. Vi bänkade oss vid två bord och insåg att de inte ens hade något dansgolv, men det gjorde inte så mycket då man istället kunde sitta och samtala.
Killarna droppade av en efter en och tillslut var det bara jag, Joel, Jessika, Mattias och Oskar kvar. Vi hade livade diskussioner ända till puben stängde och sedan begav vi oss till donken för fyllemat.

Väl på donken börjar irritationen växa, jag och Jessika som är rätt fulla blir arga på Aron som försöker snylta våran mat och går iväg från killarna med maten i högsta hugg. Vi tjurar hela vägen hem och när vi kommer innanför dörren till lägenheten så har alla de som gick hem tidigare slagit upp läger i hela Mattias lilla etta, det ligger alltså folk över hela golvet. Det tog lång tid innan vi ens fick upp bäddsoffan och det slutade med att jag slog mig sönder och samman om fotknölen på Mattias element.

Stämningen i lägenheten blir allt mer högljudd och pojkarna förstår inte att man faktiskt får försöka hålla volymen nere någon när klockan är halv 4 på natten. tyvärr fattar de inte det och jag och Jessika blir ännu argare och frustrerade. Jag bäddar upp mina saker och går in på toa för att byta om. När jag kommer ut har Fabbe och Oskar slängt iväg mina saker och lagt sig och däckat på min plats. Jag blir rosenrasande och ingen lyssnar. Jessika blir arg för att ingen lyssnar och det slutar med att vi låser in oss på toaletten där vi gråter en liten flod över att killar är svin ( hahaha, man blir SÅ patetisk när man är full!) När vi väl kommer ut från toaletten har fabbe däckat i Mattias säng och Joel och Oskar har somnat i bäddsoffan. Men jag fick min plats till slut.

Men tro inte att man fick sova bara för att man hade sovplats. Nej nej nej. Hälften av pojkarna har grava snarkningsproblem och de snarkade så högt och i otakt. Det slutar med att jag, Jessika och Mattias är de enda som inte sover och vi fick nog inte många timmars sömn inatt.

Vid 9 imorse var alla vakna, Fabbe var extremt fyllesjuk och bodde på toaletten ända fram till klockan 13. Vi andra gick ner och åt, kom tillbaka till lägenheten, packade ihop och sen åkte jag och Jessika hem vid 16tiden.

Nu ska jag och Joel hem till hans föräldrar, få våra presenter från Gran Canaria och sen åka hem och mysa/ sova.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback