Raindrops keep falling on my head...

Morning! vilket pissigt tråkigt väder vi har. Grått, grått grått. Nu minns jag varför jag hatar hösten. Jag har alltid försökt inbilla mig att jag gillar hösten, främst för att löven blir så vackra, det är lite ruggigt ute och man har en anledning att sitta inomhus. Men nej, jag ångrar mig. Jag tror jag missade när löven skiftade färg, det är ju jämt ruggigt i Sverige och jag sitter ju jämt inne, så det är ju liksom ingen skillnad. Så varför inte bara hata hösten. Det enda bra är ju att jag fyller år på hösten, men eftersom jag redan passerat min födelsedag för detta året, så har jag ingen anledning att glädjas hösten.

Jag är trots min tjurighet, ledig idag. Jag tänkte ge mig ut på gardinjakt. Köpte hem en snygg löpare i brunt, med grönt mönster på till köket. Men tro fan att gardinerna inte alls passade, så måste ge mig ut efter nya. Sen handla hem mat, och kattmat. Sen ska jag ligga under min filt i soffan hela dagen och bara slappa. Man får ju ta vara på sina lediga dagar.

Någon som vill jobba min helg? Jag är nämligen inte alls sugen på att jobba. Men jag har väl inget val. Fan, jag hatar att jobba varannan helg. Det suger. Ja det suger RÖV.
Och värst av allt är att vi ska ha lönesamtal på måndag. Hu. Vi fick hem en sån hrä enkät som vi ska fylla i innan. men hur självgod ska man vara. Det är klart man vill sätta jättebra på allt. Men det kan man ju inte. Även om man tycker så. Hjälp. Jobbigt. Jag har liksom aldrig gjort sånt här innan. Hjälp hjälp hjälp.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback