Shopping, shopping, shopping...

Vilken dag det har varit.
Vaknade vid halv 6 av att Joel sa "Det är snö ute", trodde inte på honom och somnade om, lite orolig för att vår shoppingresa till Växjö kanske var hotad av hemsk, äcklig snö. Vaknade vid 10 och kollade ut och såg att det faktiskt var snö ute. Typ snö. Det mesta hade ju smält bort, så låg bara lite, lite vitt på gräset.

Vid 12 åkte vi till Växjö, där jag fyndade en svart tunika, en randig t-shirt, en vit skjorta och svarta byxor ( till serveringen), en ny maskara, synundersökning samt nya linser ( ska testa endags denna gången, hoppas det funkar bra.) och så köpte jag Pirates Boxen, alla tre filmerna. Så nu jäklar ska det bli filmmaraton, med mig själv ^^
Köpte även upp ett litet vinförråd, samt två öl, då jag nu faktiskt börjat tycka någorlunda om öl, så de står på kylning och ska intas om en stund.

Vi köpte även temuggar, vi har ju blivit riktiga tenissar nu, jag och Joel. Och en present till mamma, en ljuslykta som man hänger i fönstret. Så tjusigt.

Sara ringde innan, och vi bestämde att återträffen för oss mediehoror ska ske hemma hos mig på fredag. Mer vet vi inte, eller jo. Vi ska dricka vin och spela spel såsom Singstar och liknande. Roligt, roligt. Laga mat ska vi nog med göra. Riktig mysig tjejkväll. Ska bara få väck Joel med. f kanske kan adoptera honom för kvällen?

Nu är jag trött, så det blir väl soffan.
Så otroligt skönt att jag jobbar kväll imon. Då slipper jag stiga upp allt för tidigt. Men ska unna mig lite mys med mig själv imon, då Joel jobbar tidigt. Gå upp vid 9, äta god frukost, kolla på film. Laga middag och pyssla lite här hemma. SKönt skönt skönt. Sånt är mycket roligare att göra när man är själv. Det finns liksom inget annat som stör en då. Förutom katten då. Söta lilla katten. Hon hade spatt imorse. Härjade runt i hela lägenheten, men den här gången välte hon inte ner något iaf.

På tal om det så hittade jag ett par skitsnygga ljusstakar som jag ville ha. Men eftersom lilla katten gärna ska gosa med allt som kommer in i denna lägenhet så kommer de nog inte vara hela i längre än 5 minuter, tyvärr. Men ack så fina de var. Vill ha, vill ha, vill ha. Kanske kan man limma fast de?

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback