Det nya, vuxnare jag

Ja, nu var veckan äntligen upplanerad.
Först och främst blir det jobb, ons 16.15-21.30, torsdag och fredag 7.15-16.15.
Sen tvättid imorgon mellan 11.30 och 16.00.
Och på torsdag ska jag besöka min blivande bil. Inspektera den, provköra den, diskutera vad som är gjort med den och inte gjort med den. Komma överrens om ett köpdatum osv. Oj, jag längtar riktigt.

Så efter jag har bestämt om jag ska ha bilen så måste en annons på Bettany läggas ut, måste skriva ihop allt som är gjort på henne. Sen måste jag ringa banken och boka in ett samtal och se till så att pappa kan följa med mig så jag förstår det häår banksnacket, är ju ingen van låntagare direkt. Mitt största lån har jag lånat av mamma och pappa och det var nog 1000 kronor eller något sådant. Så, måste få med pappa dit så allt blir rätt.

Sen måste jag fundera ut om bilen ska vara avställd under vintern eller inte, kanske vore det bästa, men sen å andra sidan vet man ju aldrig hur vädret är på vintrarna längre. Vi har ju inte snö så ofta här nere, så ska avvakta och se, det är ju trots allt saltet jag är orolig för, lacken får ju inte bli skadad.
Men annars har jag ju garage till bilen under vinterhalvåret om jag vill, där joel och filip ställer sina bilar. Så det är ju bra att veta, och veta att det inte kostar skjortan heller.

Och eftersom jag nu ska starta mitt nya, sparsamma liv så ska jag inte handla massa onödiga saker längre, bara sådant som verkligen behövs, inget "åh, det kanske man kan ha till nytta, någongång..." Bara nödvändiga saker MLY! Inte heller köpa så mycket godis och annat snask, kan ju likaväl passa på att bli nyttig när jag ändå drar igång. Och inte äta så mycket pizza och annat onödigt, det är både dyrt och rätt äckligt när jag tänker efter. Kan sätta upp en maxgräns på 2 pizzor i månaden. Ja det låter bra.

Har fört över ännu en summa på sparkontot idag. Hade rätt mycket kvar på lönen nu och har inga stora utgifter denna månaden då tvlicensen redan är betald osv, så det känns skönt att kunna stoppa undan lite extra, det lär alltid komma till användning förr eller senare,  service på bilen, lagning och kanske en utlandsresa till nästa vinter.

Har pratat med både mamma och pappa nu och de tycker det låter bra, att jag äntligen är ordentlig och har kollat upp kostnader osv på allt. Jag känner faktiskt mig rätt stolt, sån här hade jag aldrig varit för något år sedan. Håller jag på att bli vuxen tro?

Nä, nu ska jag laga lite mat av det som jag har hemma, inget mer åka ner och handla mat för att jag är för lat för att laga det som redan finns. Sen städa upp här lite och vänta hem min man och berätta den glada nyheten omden blivande bilen.

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback