Jag har letat som besatt

Snart dags för jobb. Jag är inte riktigt på humör. Snart slåt det om till vintertid, då blir allt mörkt. Mörkt inne, mörkt ute. Jag vill ha ljus. Jag vill ha värme. Sommar, vore inte helt fel.
En värmande kropp mot min, en vänlig hand som smeker undan en hårslinga från ansiktet, ett leende, någon som pratar och frågar. Ja, det hade suttit fint.

Någon som satt där bredvid mig, med en kopp te i handen, någon som var villig att öppna sig, precis som jag. Någon som kunda förstå mig, någon som vet hur jag tänker. Hur jag känner. Någon som DU. Varför kan du inte vara här? Jag saknar dig. Det vet du att jag gör, och jag vet att du saknar mig med. Varför finns du inte här? Jag hittar en självfrände, och så finns du inte här, hos mig. Eller jag hos dig. Jag skulle verkligen behöva dig i mitt liv.
E, du behövs hos mig!

Igår var det städning som stod på listan. Så jag begav mig hem till Linda och Björns gamla lägenhet. Putsade fönster, skrubbade element osv. Roligt att få hjälpa till. Önskar jag hade samma energi här hemma, men det är som om luften här inte är densamma. Den sugen musten ur mig. Jag blir trött, deppig, det är något fel här på eaststreet. Det är nog gift i luften här. Det hjälps inte vad jag gör. Det blir inte bra för det. Det här känns inte som mitt hem. Usch, jag vill inte bli långvarig i den här hålan. Jag vill vidare på färden. Hitta mitt hem. Där jag trivs, där jag kan andas fritt. Där jag kan uppskatta allt, vakna upp och må bra. Känna mig trygg. Finns det något sådant ställe?

Och jag drog med dig i mitt fall
och sen gled jag bara undan
så förlåt, förlåt för allt
för min förbannade kluvna tunga
jag har ett foto någonstans
där vi är drottningar och kungar

Nu ligger bilder överallt
där gamla ansikten är unga
och jag har letat som besatt
efter känslor som är försvunna
Det har varit en lång lång natt
men jag är glad att mina
tårar är behärskade och lugna


Kommentarer
Postat av: E

Miss you terribly baby.

2007-10-27 @ 13:09:02

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback