Jag ska bryta mig ut

"Ingenting, först kom ingenting" Men nu kom ju något. Ett litet blogginlägg från lilla, lilla mig.
Har varit alldeles för trött för att blogga. Det känns att man jobbar längre dagar nu och att man går upp tidigare. Ja jisses, de där 20 minutrarna gör klart skillnad, och jag kommer aldrig i säng i tid heller, lägger mig alltid för sent. Dumma mig.
Men idag börjar jag inte förrän 16.15, så underbart skönt. Ska kanske ta mig en promenad nu innan jobbet, om vädret tillåter.

Vaknade tidigt idag, när Joel gick upp för att gå till jobbet. Sträckte förnöjt på mig och kände att det var något mjukt i fotändan, något lurvigt. En duns senare insåg jag att jag sparkat ner djuret från sängen. Stackarna, är det inte för att Joel råkar rulla över henne i sömnen så är det för att jag sparkar ner henne från sängen. Inte undra på att hon aldrig vill sova i sängen längre. Men när jag vaknade upp nästa gång så... vänta, skit. Nu välte hon ner duken på bordet och hade ner ljuslyktan.... Sådär. plockat upp efter ännu en raid av Hubban the Cat. Får nog busa ordentligt med henne snart så hon inte blir alltför galen här hemma.
Iaf, hon låg så sött i fotändan och sov, och nu innan jag steg upp så hoppade hon upp i sängen för att se så jag var vaken.

Inte nog med att djuret leker rövare och är söt. Hon är kinky med. Här hemma får man inte stänga några dörrar, hon blir så ledsen då, så varje gång man ska på toa måste man lämna dörren lite öppen annars skriker hon och skrapar på dörren, så man får ju inte dirket någon ro när man ska uträtta sina behov. Så kommer hon då in i badrummet. Ser på en med sina stora fina ögon och...hoppar upp i knät och lägger sig. Jag blir lite stött, för jag har inte kunnat uträtta mina behov på flera dagar då jag haft en ullig katt i knät. Helt galet.

"Jag gör vad jag kan, drömmer mig bort". Inatt drömde jag. Om avslut. Ja, jag tror det var det jag har gått och väntat på. Jag tror jag har fått mitt avslut nu. Det var fint, men samtidigt så sjukt jävla sorligt. Hur X höll om mig ute i regnet, viskade till mig allt det där som jag länge velat skulle bli sagt. Hur vi stod där, vid slutet och visste vilka vägar vi skulle ta, bort ifrån varandra. Det är här det slutar nu. Vi kommer inte längre. Jag känner mig lugn, det känns bra.

Jag ska göra nånting
Jag ska slå er med häpnad
Gå över en gräns
Jag ska bryta mig ut
Jag älskar dig så
som att vara beväpnad
Och under belägring kan jag skjuta dig ut


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback