Första.

Första dagen på nya jobbet är avklarad. Och det gick faktiskt jättebra. Kändes bra att Linda var med första stunden. Det gjorde mycket. Kändes inte så nervöst då när man redan känner henne från långt tillbaka.
Men visst, det är mycket nya namn, adresser och vägbeskrivningar att lära sig. men det går. Jag har ju hela nästa vecka på mig med.

Imorgon jobbar jag samma pass som idag, så blir sängen tidigt igen. men hade tack och lov inga problem att gå upp tidigt idag. Vaknade redan vid 4 imorse och kände mig pigg, men lyckades somna om och vaknade 05.50 som jag ställt klockan på. Snoozade dock till 06.10 då jag insåg att jag inte behövde ha så lång tid på mig innan. Så imon blir det upp vid 06.10 istället.

Känns redan som att alla arbetskamrater är trevliga. Skönt skönt skönt. Vissa märker dock ut sig mer, men så är det ju på alla ställen.

Ikväll ska jag vara hemma själv. Joel ska vara med Filip och kolla på fotboll och dricka öl, så jag har hela soffan samt tvn för mig själv. Ska även passa på att skriva ett långt mail till Erica, mycket lättare att skriva av sig när man inte har en nyfiken man i hasorna hela tiden.

Ska förstås även kela med min lilla bäbis Bubba Sparks. Hon hoppade ner i mitt knä så fort jag satt mig vid datorn, hon har det som en vana nu, att ligga på hyllan ovanför datorn, vänta till jag sätter mig för att sedan ligga i mitt knä. nu ligger hon dock bredvid datorn och slickar på ett papper med gammalt snusrinn på. Mysigt, hubban!

Måste inom FHtvätten med. Mina byxor som jag skulle få upplagda är, eh, för korta. Vi hade mätt ut precis hur långa de skulle bli, satt nål och allt. och när jag provade de igårkväll så ser jag, de slutar långt över fotknölen. Jikes, inte snyggt. Inte snyggt eller händigt eller något alls, utan rent förjävligt förjävligt helt enkelt. Så ett par nya byxor, tack.

Later/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback