Vad ska man välja?

God morgon! Här sitter jag och sträcker på mig som en nöjd katt. Praaaauuuu.
Har äntligen fått sova riktigt länge. Det behövdes vill jag lova. Och idag är jag ledig. Vilket betyder att jag ska pyssla runt lite här i lägenheten. Kanske traska in på IKEA med senare idag och handla lite nytt smått och gott.
Ska även till Fanhultstvätten och välja ut arbetskläder, känns som det är på tiden nu. Jobbigt bara att veta vad jag vill ha. Byxor? t-shirt, busarong, fleecejacka, skor? Hittar väl något som kan komma till användning. Hoppas jag.

Igår var vi hemma hos mina föräldrar. Huset blir så jäkla fint. Köket är helt underbart. Ekskåp med mörgråa luckor, ekgolv, stort fint bord med stolat med skinnklädsel. Jag vill med. Och Joel vill. Men vi har inte råd än. Måste börja spara lite mer. Misstänker att jag borde få dubbel lön denna månaden eftersom jag går på min fasta tjänst 1 oktober. Det vore skönt. Kunna lägga undan en hel månadslön och sen spara någon tusenlapp i månaden. Ja, så ska jag göra.

Vi grillade igår. Jättegott, och åt avokado med räkor och drack vin.
Sen åkte vi hem, kikade på film med Filip o Emelie. En rumänsk skräck var det nog. Baserad på en sann händelse. "Them" hette den om jag inte minns fel. Var lite för kort film. Var inte sådär hemsk som jag trott, men obehaglig. Att det faktiskt kan hända så. Men inte här. nej nej. eaststreet är safe ^^

Somnade tätt omslingrad med min älskade. Så mysigt och underbart. Kärlek.

Nu har jag krängt frukost. En smörgås med ost och rädisor. Gott. Morgonsnusen är på plats och jag ska väl snart klä på mig och åker ner till fanhultstvätten då.

/ MLY


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback