Förkylning from Hell!

Fy fan. Här hade man sett fram emot sin långa, sköna ledighet, och vad händer? Jo man blir megaförkyld med en förbannad hosta, värk i ena örat och huvudvärk. Hurra!

Fredagen blev det panikbestämt ( iaf för min del) att åka till Växjö och hälsa på Lina, samt dricka vin och utgång. Var mycket, mycket trevligt. Lördagen blev det bakfylleshopping, det funkade ju faktiskt, kom hem med ett par nya jeans, 2 linnen, en sjal och en svart kofta. Även en ny mascara och ett nagellack råkade halka med. Måste lära mig hålla i slantarna lite bättre.

Var hemma vid 18-snåret på lördagen, så det var ju bara att byta om och bättra på sminket, för sen kom Alex, Lange och Johan. Vi begav oss till Filip vid 23-snåret och lekte charader. Jätteroligt, synd att vissa är så dåliga förlorare bara ^^ Sen åkte vi hem till oss och slöade, och jag fick äntligen krypa i säng vid 02.

Vaknade på söndagen och var så förkyld att inte ens niagarafallet kunde slå den flod som min näsa åstadkom. Fick  ändå masa mig hem till mamma och pappa för att tvätta lakan, samt tvätta bort fågelskit på bilen.
Sen hem och vänta på Joel, som hade med sig Johan och Anton, vi kikade på film och sen somnade jag sött, men snorigt. Hurra!

Idag har varit förjävligt. Ont i huvudet, örat och det rinner på som fan. Vet inte om jag klarar jobba imorgon då snoken rinner konstant, plus att jag nyser för minsta lilla och får sådana där härliga hostattacker som aldrig slutar. Skulle ringa och beställa tid för cellprov ( och surprise, surprise, jag kom fram!) och fick såklart en sjuhelsikes hostattack, så samtalet lät mest såhär:

"Hej, mitt namn är Emily. HOOOOOOOOST!"
"Jag vill boka HOOOOOOOOOOST, HARKEL, HOOOOOOOST tid för Hooooost cellprov"
ungefär där tappade jag luften och fick viska fram alla ord och ursäkta mig hela tiden för att jag hostade. Men jag fick iaf en tid på onsdag, skönt att få det överstökat. Sen är det ju dags för operationen den 18:e, måste bli frisk till dess. Så mycket att tänka på, så mycket att hinna med, hur ska jag orka allt?

Jag har ju iaf mitt nässpray ( tack Joel) så jag kan förhoppningsvis andas inatt. Alltid något.
Weii!!

/  Snoriga MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback