Fika, Tennis och Öl

Efter en smått pilsk dröm vaknade jag upp idag inklämd mellan katten Hubban och mannen Joel. Det var varmt och svettigt och jag fick inte ut något av det, så jag rotade fram min bok Snabba Cash och läste några sidor. Efter några sidor blev det dock alldeles för varmt i sängen så jag gick upp och försökte istället få tag på chefen för att säga att jag var bättre nu och kunde jobba i helgen, men det var stört omöjligt när han hela tiden tryckte upptaget när jag ringde. Så jag ringde Johanna istället och bestämde träff klockan 14.

Stapplade in i duschen för att sedan sminka mig och äta frukost i godan ro, när Joel och Mattias stövlar in med tennisrack i högsta hugg. Önskar de lycka till inför sin träning och äter vidare på min frukost.
Får tag på chefen och lämnar klartecken om helgen. Bra, då var det gjort.

Vid 14 kommer Johanna och vi åker ner till Hartmans. Äntligen! Jag har längtat så efter deras citron och marängpaj. Tyvärr var där värsta getinginvasionen, och både jag och Johanna är rädda för getingar, så vi måste ha sett rätt roliga ut där vi blåste och viftade och pep små pip av rädsla så fort en geting flög förbi.

Efter våran date så blev det tennis för min och Joels del. Jag måste erkänna att jag suger på tennis och inte kammade hem några set, eller vad det nu heter... Men jag blev glad bara jag lyckades få över bollen på rätt sida av linjerna. Mattias och Oscar däremot spelade som om det gällde liv och död, och när Mattias förlorade så visste man att man gjorde bäst i att inte säga något alls ;)

Nu har jag krängt en halv pizza. Oj, fan, jag skulle ju ställa in de i kylen med lovade jag ju Joel.. vänta lite.. så. Det är ju inte lätt när hela kylen är knökfull av öl.. men efter lite ommöblering så gick det ju faktiskt.
Pratat en sväng med Fröken E har jag med gjort, alltid lika trevligt <3

Nu hägrar min öl, samt långläsning innan jag släcker lampan och sussar sött.


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback