Time pass me by...

Så var även denna helgen över. Och det går så sjukt fort varje gång jag är ledig, vilket är trist, men kul har jag haft iaf.

Fredagen började med jobb, sedan hem och satte mig vid datorn och snackade med Becca ett tag, och vi spånade lite på om vi kanske skulle fylla kvällen med alkohol och att svänga våra lurviga. OM vi hade skjuts vill säga. Och det fixade sig, då snälla Björn ville köra oss ( eller ville han det? vi kanske hotade han? ^^) Så sen var det ju bara att panikduscha, då jag alltid skjuter upp saker och hittar andra, mer onödiga saker att göra.. Så vid halv sex står jag med hårfönen i högsta hugg och försöker få iordning på håret, och det gick ju, över förväntan.

Sen kom Becca över, vi pratade, åt julgodis, drack alkoholhaltiga drycker och lyssnade på Queen och hade lite allsång. Sedan kom Björn över och sen var det dags att åka. Till Balders. Där jag inte varit på säkert två år. Lite folk, men billig dricka. Och mycket plats på dansgolvet. Det var ju inte direkt som på våra glansdagar då man fick plöja sig in på dansgolvet och sedan mest gunga från ena sidan till den andra, då det inte fanns någon plats för benrörelser. Men, nja, det hör väl inte hit nu...

Träffade på en del gammalt folk som man inte sett på länge, mycket trevligt!
När sen hungern slog in siktade vi in oss på hamburgerbaren, som till vår stora besvikelse var stängd. Men de sålde pizza, så vi satsade på det. Dumt val. Väl in på första bettet så gled halva fyllningen från pizzan av och landade på tröja samt jeans. hurra. Så resten av kvällen gick jag runt med en ostkladd på tröjan och en fettfläck på mina favoritjeans. Heja!

Lördagen spenderades med mensvärk från helvetet, och ont i halsen. Så typiskt. Har ju nästan precis varit sjuk, och så börjar helvetet om, igen. Låg och jämrade mig i sängen, så underbara Joel ryckte ut och tröstade mig. Snäll som han är.
På kvällen kom syster Amanda och syster Lisa hit, vi åt pizza och spelade Buzz. Vilket gick katastrofalt dåligt för min del. Vet inte vad som var fel, tror inte jag mådde på topp, för jag kunde inte ens läsa frågorna, eller läsa kunde jag ju, men hjärnan kopplade liksom inte ihop bokstäverna till ord, fingrarna kunde inte skilja på färgerna på buzzknapparna och ögonen var så trötta att jag knappt kunde hålla de öppna, så efter en omgång, där jag kom sist på noll, NOLL! poäng så gav jag upp och gick och la mig. Det gick bra i ungefär fem minuter. För sen fick jag en av de värsta krampattackerna jag haft på länge, min stackars mage hatar mig verkligen fortfarande.

Efter ett kallsvettigt, men överlevande besök på porslinstronen så kröp jag i säng och inväntade att alvedonen, samt imodiumen skulle börja verka, medan jag läste lite. Sen minns jag inte mer. När jag vaknar på morgonen säger Joel att han hittade mig sovande i sängen med glasögonen uppe på pannan, lampan tänd och tidningen slängd bredvid mig. Där ser man, nu har jag tillochmed kunnat somna utan att märka det. Inte illa!

Söndagen spenderades i stillhetens tecken. Fast jag var faktiskt sugen på att städa ut hela lägenheten, men Joel övertalade mig att på söndagar ska man faktiskt vila. Så vi gjorde först en riktigt ordentlig frukost bestående av julskinka, köttbullar, prinskorv, ägg och sill, mycket gott!
Sen blev det Sagan om ringen - maraton, med avbrott endast för att gå ner till Konsum och köpa mat och sen ta en dusch.

Och nu ska man väl snart krypa i säng, det är ju faktiskt jobbdags imorgon, fast jag har sovmorgon ^^


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback