Böcker, Toscakaka och inspiration

Godafton, kära läsare.
Nu har jag äntligen börjat bli människa igen, efter lördagens festande. Det märks att man inte är 17, 18 år längre, då kunde man ju festa jämt, kändes det som. Nu är jag zombie i flera dagar om inte mitt huvud får läggas på kudden vid 23-tiden. Så gissa då om jag var trött när sängdags blev vid 04.30 i lördags, och uppstigning vid 10 då huvudvärken och mensvärken hade brottning om vem som skulle vara jobbigast. Jag vann dock slaget med 2 alvedon och några glas vatten.

Igår var jag ledig ( tack och lov!) vilket gjorde att jag kunde sova ut, och det gjorde jag. Somnade vid 21.30 i soffan på söndagkvällen och sov ända till 11.30 på måndagen ( dock ej i soffan då Joel väckte mig och tvingade mig att gå in och lägga mig i sängen, tack!) Sen gjorde jag nog inget vettigt alls på måndagen. Önskade att min eyeshados sealant från MAD skulle ha kommit, men det gjorde den inte, önskade att Fyrinnae skulle fått ner sina leveranstider på något mirakulöst sätt så mina underbara skuggor skulle ligga i brevlådan ( men det gjorde de ju självklart inte). Så istället snackade jag med Erica på msn ( eller? var det igår?) jag minns fan inte.

Idag har jag däremot jobbat. Och jag kom upp i morse. Bara 20 minuters snooze, sen var jag faktiskt nästintill pigg. Hann sitta och gotta mig i soffan framför nyhetsmorgon ( som förövrigt har blivit rutin nu på jobbdagar) och sminkade mig, piffade till håret och hann välja kläder och kom i tid till jobbet. Heja MLY!

Efter jobbet satt jag i säkert en timme inne på pret-ty.se och bara storknade över alla underbara FOTD. Jag önskar jag med hade sådan inspiration, eller främst ork på morgnarna att få på mig en snygg make up. För min del blir det oftast bara mascara, eyeliner, foundation och rouge, om jag ens orkar det, vill säga ^^
Men jag får väl skylla min sminkbrist på att jag vill att mina arbetskamrater ska veta att jag både kan vara ohyggligt ful och sen vips, förvandlas till ohyggligt snygg. Gah. Who am I kidding. Jag är bara lat. That´s it!

Var nere på bokrean idag. Köpte tre böcker. Ska bli skönt att krypa ner ikväll i vettig tid och slukas in i en ny bok ( som jag inte redan läst femtusen gånger...) JAg har dessutom precis plockat ut en nygräddad toscakaka ifrån ugnen som ska avnjutas när Joel kommer hem ifrån träningen.

/ MLY

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Fick tre böcker idag jag med! Har dock inte själv varit ute och shoppat. Men tre nya deckare är perfekt nu när jag ligger och snorar och tycker synd om mig själv.

Kul att se dig på Pret-ty! :-)

2008-02-26 @ 19:53:48
Postat av: MLY

Ja, deckare funkar ju alltid. Jag valde två deckare och en lite mer lättsam bok. Börjar nog med en deckare.

Ja, att jag äntligen tog tummen ur och kom in på pret-ty. det var ju på tiden :)


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback