Lovely in PINK

Idag har jag varit ledig. Men tro fan att jag vaknade vid 06.40 idag bara för det. Joel vaknade samtidigt, så vi låg och suckade i kapp i sängen ( av ren frustration, inget annat ;)) Lyckades tack och lov somna om, och vakna igen. Det gjorde jag i omgångar till jag inte orkade kämpa mer med sömnen, men då var klockan ändå nästan 11, så det blev uppstigning. Fick göra mig iordning för att möta upp syster i byn, köpa ett par gråa overknee benvärmare, och ett par lösögonfransar och två nagellack.

Sen blev det hem hit, fika lite och spela GH, och sen åkte Joel till jobbet och jag rotade fram sminket, min andra pojkvän kan man väl kalla det? Något som jag drar fram så fort Joel är borta. Älskade kanske passar bättre? ^^

Körde en rosa variant idag. Grundade med vanlig foundation, vilket jag ångrar, för färgerna kom inte fram snyggt, men skit samma. La först en gnistrande vit skugga från Isadora. Sedan la jag en ganska ljus rosa skugga från en HM´s palett Black Rose på hela nedre ögonlocket, för att sedan stärka upp färgen med den mörkaste rosa på paletten. I yttre ögonvrån lades sedan en svart skugga från samma palett. Sedan suddade jag ihop alla skuggor och ångrade mitt färgval, så körde över hela skiten med Coralee, en underbar rosa färg från MAD som jag använder nästan jämt nu för tiden. Coralee fick även hamna under nedre fransraden. Sedan åkte lösfrallorna fram ( det var ju enbart därför jag sminkade mig, för att få se helheten med frallorna på). Ingen Mascara, orkade inte.



Nu ska jag rensa ut i badrumshyllan, det börjar bli en hemsk oreda där. Allt smink huller om buller, ja alla de flesta känner väl igen de här problemen? Sen får jag nog sortera tvätten som ska tvättas på lördag, samt röja resten av lägenheten då Johanna kommer hit på lördag.

/ MLY

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Lösfrallor är underbart! Vad snyggt det blev!

2008-02-26 @ 19:55:08
Postat av: MLY

Sminkan: Tack så mycket! Tyvärr satt de inte alls bra när de väl skulle användas in publik, så jag fick ta väck de :/


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback