Daydreamer

Usch, huvudvärken gav inte med sig. Nu är den ännu värre, och 3 glas vin hjälpte inte det minsta, så nu väntar sängen, ska försöka sova och gå upp relativt tidigt imorgon för en härligt promenad. Tänkte börja mitt nyttiga jag imorgon, minska på snuset, börja röra på mig mer, ja det låter ju inte helt fel.

Fastnade som oftast vid
sminkans blogg, där hon hade gjort en snygg makeup i bruna och blå toner. Har funderat på just de färgerna ett tag, så nu slängde jag på mig Day Dreamer på min redan lagda makeup, bara för att se hur det blev. Och visst är det snyggt.



Som grund har jag lagt Dignity från FACE, sedan la jag Alter Ego från brynbenet och uppåt, för att sedan först lägga Delirous på hela rörliga ögonlocket, samt suddat upp mot brunbenet. Därefter la jag Solitude i ett V ut mot yttre ögonvrån, samt i globlinjen. Sedan suddade jag kanterna. Men sen ångrade jag ju färgvalet och la på DayDreamer på inre delen av rörliga ögonlocket, den las på med fuktad pensel eftersom jag inte tyckte den framhävdes så mycket utan fukt. Alla skuggor från MAD

Nä, nu ska jag banne mig sova.

God Natt/ MLY

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Blev ju jättesnyggt! Day dreamer är helt underbar i alla sammanhang! En av de bästa!

2008-01-19 @ 12:59:09
Postat av: rocketqueen

Jag älskar också Day dreamer, otroligt fin! Vilka ögon du har, wow! Ögonfärgen är så himla djup och intensiv.

Postat av: MLY

Sminkan: Tack så mycket! Daydreamer är ju grymt rolig att arbeta med, tack vare att den faktiskt passar till det mesta.

RQ: Tackar, tackar :) Det är kul när man väl lyckas hitta en färg som tar fram ögonfärgen bra, oftast är mina ögon så mörka, men den här makeupen gjorde verkligen ögonen ljusare.

2008-01-20 @ 13:54:53
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se
Postat av: Kim

Fint :)

2008-01-22 @ 11:27:31
URL: http://laudon.blogg.se
Postat av: MLY

Kim: Tack så mycket.

2008-01-22 @ 11:34:32
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback