Kväll på eaststreet

Kvällen här på eaststreet har varit lugn. VI blev hungriga, men insåg att det var omöjligt att få Thai-mat, så jag bestämde att det skulle bli Kina istället. 3 små rätter, med friterade räkor, friterad nötkött och biff med bambuskott stod på menyn. Alltid lika gott, och jag blir varje gång imponerad av att en portion faktiskt räcker gott och väl till två personer. Så vi blev mätta båda två.
Till maten blev det ett glas rött, av mina nya favorti Black Granite. Ett underbart rött vin med otroligt fruktig smak. Inte alls sådär rödvinsbeskt som jag annars upplever rödvin, utan riktigt njutningsfullt. Det är en riktig höjdare att hälla upp ett glas, sjunka ner i soffan och bara sippa. Ni som inte provat Black Granite borde verkligen göra det.

Under kvällsmaten passade vi på att kika på Reine och Mimmi i fjällen, lite sådär lagom fjollig kvällsunderhållning.
Jag har dessutom smsat till min prinsessa och fått höra hur hon har det ikväll.

Jag testade förresten mitt nya smink nu tidigare ikväll. Körde med en bas av Face Highlighter Dignity, för att sedan lägga vackra Dark Green från Viva la diva på yttre rörliga ögonlocket och i globlinjen. Resterande oifyllda del av det rörliga ögonlocket lades Day Dream från MAD, och jag måste säga att färgerna verkligen flöt in i varandra, på ett snyggt sätt. Joel blev till och med positivt överraskad och sa att det såg snyggt ut, så då måste det ju ha varit det. Än så länge har inte skuggan lagt sig i veck, och då har jag haft den på i 5 timmar. Mycket bra.
Ska testa en ny kombo av skuggor imorgon, har glömt bort hur jäkla kul det faktiskt är att bara leka loss med färger.

Hann med att tvätta håret med och testade John Frieda´s Frizz.Ease Dream Curls Style,  en hårprodukt som ska vara perfekt för lockigt hår, utan att göra det frissigt och hålla lockarna lockarna mjuka utan den där krispiga känslan som man annars lätt får av andra stylingprodukter.
Jag märkte inte så stor skillnad av produkten, mer än att det faktiskt inte blev krispigt i håret, utan att det höll sig mjukt. Visst arbetar den upp lockarna, och håret känns lite fylligare, men det måste nog vara allt. Jag får ge den några fler försök innan jag kan uttala mig helt om den.

 Bild från John Frieda.

Nu ska jag snusa vidare, dricka upp mitt vin, för att sedan lägga mig och läsa Vingklippt Ängel, för andra gången. Jag älskar verkligen att läsa om böcker. KOnstigt nog har alla böcker jag köpt varit bra, och det är ett rent nöje att läsa om de igen.

Imorgon är det jobb som gäller, likaså söndag, men ska försöka klämma in något vettigt med, såsor fotografering, städa lägenheten osv.

/ MLY


Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Ah, det var den stylingen - vi skrev samtidigt! Gillade du Viva la diva-skuggan? :) En fortsatt trevlig kväll får jag passa på att önska dig!

Postat av: MLY

RQ: Oja, Viva la diva skuggan var grymt fin. den ska testas fler gånger må jag lova :)

2008-01-05 @ 14:28:55
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se
Postat av: Sara

Får du betalt för att göra reklam i din blogg eller? ;)

2008-01-08 @ 11:11:56

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback