Ångest över att semestern snart är slut, del 2

Goddag.
Idag tog jag mig en jäkligt välbehövd sovmorgon. Mådde inte sådär tiptop igår när jag väl gick och la mig. Allt snurrade, magen försökte vända sig själv ut och in, men jag klarade att somna, och steg upp vid 12.30
Det började ösregna, hagla och åska innan. Och jag är så extremt rädd för åska, så låg tätt, tätt intill Joel i sängen och låtsades att jag inte hörde något. Men det skär in i märgen på mig när det åskar. Usch, så löjligt rädd man är egentligen.

Igår var det hur som helst fest. Hos Mia. Jag anlände, svettig som en kalv och med andan i halsen, klockan 17.35. Vi lagade mat vid 18 snåret och sedan sminkade jag Mia och sen blev det Beccas tur att bli sminkad. Sen satte vi oss ute och drack. Efter ett tag kom Kary, Marlene och Stina och då drog vi igång lekarna. Fy satan så kul det var. "Twister" typ, bara att man skriver lappar om vilken kroppsdel man ska hålla emot någon annans kroppsdel och så lägger man lappen emellan ex hand och rumpa. Och så fortsätter man så till man antingen tappar någon lapp, eller om man inte lyckas genomföra det som står på lapparna. Sjukt kul.

Sen kom killarna och vi spelade något spel som jag inte minns vad det hette. Men vi tjejer vann nog? Eller? När alla gått hem hjälpte jag Mia att städa undan allt och så satt vi och pratade ett bra tag innan jag slutligen trampade hem på cykeln. Var hemma vid o4 ungefär och mådde som sagt inte på topp.

Idag ska jag ha ångest. Hela långa dagen. Min semester tar slut imorgon. Sen börjar jag jobba klockan o7.15 på måndag. Fy fan. Sen väntar jag på det där samtalet med. Som gör mig nervös. Men det blir nog inget av det. Så jag borde väl sluta oroa mig.

Gårdagens bästa: Masken Gunnar, helt klart! "Fy fan, han luktar kondom!"

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback