Gravid?

Idag frågade en tjej på jobbet om jag var gravid.
Liksom, stannade upp, såg grundligt på min mage och var på väg fram med handen mot den medan hon sakta frågade
"Ursäkta, men är du.. gravid?"

Jag tog det inte som en komplimang, om ni undrar...

Jag som har kämpar så hårt sedan i vintras och lyckats gå ner en bra massa kilo ( närmare bestämt 8 kg!) och så kommer någon och förstör hela min kroppsliga lycka. ( inte för att jag var "tjock" innan dess, men tyckte att jag dragit på mig alldeles för många onyttiga kilon på senare tid.)

OK, jag är lite svullen, det är den tiden i månaden ju... men det ger väl ingen rätt att spekulera om något sådant?
Hade jag haft en jättemage så hade det varit ok att fråga, men med mitt lilla put tycker jag absolut inte det är ok att ens fråga en sådan sak.

Det enda som räddade min dag från att gå under var att en av tanterna som ja städar hos kläckte ur sig
"GUUUUUUD vad smal du är! Flicka lilla, du måste äta något!"

Nähä. Om jag ska deppa i en flottig pizza eller peppa med en 2 mils joggingtur. Det är frågan.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, helt övertygad om att det blev den två mil långa joggingturen ;) Puuuuss

2008-07-16 @ 22:33:14

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback