Tandis? Nej tack

Usch, jag har blivit så ruskigt dålig på att blogga. Fy skäms på mig.

Idag är jag ledig. Det blåser ute och jag tror jag råkat stänga ute vilddjuret på balkongen... Jo nog satt hon där ute och skrek. Stackarn. Men inte vill hon gå in för att man öppnar dörren. Nej, hon jamar högt som tusan, glor på en med stora kattögon och trippar iväg längs fönsterbrädan. Hon är en liten rebell, den där katten.

Idag hade jag tänkt städa lite här hemma. Det är katthår precis överallt. Sen ska jag tvätta bilen ikväll, kära pappsen har erbjudit sig att hjälpa till då tvätthallen bara har 30 minuter vatten, då måste det ju gå undan.
Sen ska jag offra mig och kolla på fotbollen med mannen min. Gud så snäll jag är.

Igår fick jag en kallelse till tandläkaren. Jag mådde genast pyton och gömde kallelsen, men Joel hittade den och sa " Har du fått tid??" så jag gömde den igen och tänker ignorera den till imorgon, för att sedan ringa återbud. Jag menar, tandläkarbesök mitt i semestern. Nej tack. Tandläkarbesök överhuvudtaget - NEJ! Jag är livrädd, nej, dödsrädd för tandläkare, det är onda människor som rotar i en allra ömtåligaste och spräcker tänder med de där spatlarna och allt som de petar in mellan mina gaddar. Sen sticks de och rispar i tandköttet så det blöder och man går därifrån sisädär 500 kr fattigare - inte värt det.

Nu ska jag rota fram blåa faran ( dammsugaren) och röja undan lite här, samt dammsuga hårbollen. Wish me luck!

/ MLY

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback