Update

Oj, det var fasen ett tag sen jag skrev här. Illa, MLY!

Vad har jag då hunnit med sen sist?

Onsdagen 19 mars begav jag mig till Växjö för att tatuera mig. Det gick finemang, trots att jag inte hade någon att hålla i handen medan jag fördrev tiden till det blev dags. Sen blev det en shoppingunda där jag hittade en vårjacka, en sjal, 3 par nya skor ( tacka vet jag skopunkten där man slipper ruinera sig när man får skosug), 2 nya nagellack. och ja, det var väl allt, typ.

Torsdagen var det först jobb som väntade, sen bar det iväg till Växjö ännu en gång för att kolla på underbara, bästa KENT! Väl på plats hittar vi söta Karolina och Marlene. Konserten var underbar! Dock hade jag så ont i ryggen efter halva tiden hade gått ( det är inte bra att ha olika långa ben i lägen då man måste stå upp länge...) och var törstig som en gnu på torrbete, men det gick. Kom hem vid midnatt, och klarade oss tack och lov från snöstorm och dylikt. Stupade i säng, men vaknade vid 01 av att någon höll på med vårat brevinkast. Sen började denna någon hojta " Hallå? HALLÅ? Hallåååååååå!!!!!!" och då insåg jag att det var F. Frågade " Vad vill du?" men fick inget svar förutom " Hallåååååå? Hallååååå? Vad gär ni där inne????". Tillslut gick F och då vaknade ju såklart Joel och svarade " Älskling, jag vill!" Haha. han trodde jag hade pratat med honom. Sötnos!

Fredagen var det dags för jobb igen. En aning trött när jag steg upp, och värsta snökaoset ute. Jobbade till 13, gick hem för att vila, men det gick inte så bra. Mattias och Jessika kom vid 15 och jag fick snällt hoppa in i duschen. Sen blev det förfest här hemma. Hur jäkla roligt som helst. GItarrspelande och allsång i sovrummet. Minttu snapsar och massa skitsnack.

När efterfesten nått sin topp begav vi oss till Wärkstan för att svänga våra lurviga. Det var dock kallt som tusan där. Frös som fan och mådde illa, trots att intaget av alkohol tog slut för ett bra tag sen. Funderade starkt på att gå hem, men tvingade mig själv att stanna kvar, vilket var tur, för jädrans vad kul jag hade. Träffade massa gamla känningar och annat trevligt folk.

När det väl blev dags för hemgång blev det kaos. Behöver ju inte dra upp alla detaljer här, men jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Stod nog ute i över 1½ timme för att reda upp saker, samla ihop vännerna och försöka ta oss hem. Vid halv 4 var vi hemma hos Mattias. Frös fast jag hade filtar på mig och drack hett te, utan resultat. Telefonen ringde stupalöst och det var riktigt jobbigt. Vi somnade alla 4 ( Joel, Mattias, Jessika och jag) i mattias soffa, för att sedan vakna och inse att Jessika gått någon annanstans för att sova och att jag kurat ihop mig på mattan och sov där. Helsjukt.

Lördagen bestod av påskmiddag hos familjen Johansson. Var så trött och fortfarande frusen att jag inte orkade vara särskilt social. Satt mest där på min röv och huttrade. Kom hem vid 21.30 och stupade i säng.

Söndagen var det fotboll som gällde. Jessika och jag kämpade tappert ute i kylan för att stötta Dif/Pif som självklart vann! ( heja!) och sedan åkte jag och Joel till familjen Lewis för att äta söndagsmiddag. Sen blev det filmkväll hemma hos oss.

Idag blev jag väckt av att telefonen ringde. Galet, tänkte jag. Undrar vem som vill mig något? SÅ jag svarade ju såklart. Det var ju självklart jobbet. Kan du jobba idag? "Nej!" tänkte jag, inte idag, min sista lediga dag innan jobbet drar igång igen, jag som skulle vila upp mig idag. Men icke. Blev inbeordrad och fick snällt åka till jobbet. Trodde dock att klockan var typ 10 och att jag skulle jobba fram till 16 eller något sådant, men när jag lagt på insåg jag att klockan var 07.30 så det var ju bara att stressa på lite kläder och skotta fram bilen under snön och köra till jobbet. Härliga tider. Flera vårdtagare som är misstänkt magsjuka. Flera arbetskamrater som är magsjuka. Kan det bli bättre? Jodå. Kommer in på toaletten precis när jag slutar jobba och då är det så jäkla grisigt där. någon som mått rätt kasst kan jag tro. Backar ut och dränker mig i handsprit. Usch.

Fikade med Mattias, Jessika och Joel efter jobbet och nu sitter jag här och är fortfarande frusen. Och det snöar. Igen. Jag är trött på snön. Jag vill ha vår nu!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Alltid spännande att läsa vad du haft för dig! Hoppas du inte blir sjuk. Låter obehagligt med magsjuka som går och att du frusit så.

2008-03-27 @ 17:48:10

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback