F U !

Det här inlägget skulle egentligen handla om hur mycket jag uppskattar det fina vädret och hur glad jag är, men jag ångrar mig och tillägnar det här inlägget till Ljungby Lasarett.

Fuck YOU!

Igår på posten kom ett handskrivet, tattigt brev till mig. Från Ljungby Las. Där skriver de att mitt återbesök är inställt på grund av strejken. Tack. Det kändes mycket betryggande då min sjukskrivning går ut på söndag ocg läkaren som opererade mig inte har kollat på såret ens, han vet inte ens om min megainfektion som jag fick då Vårdcentralen tydligen är privat och ingen kan ta del av deras journaler. Så därför skulle jag ju ta upp det imorgon när mitt besök var planerat. 

Eftersom jag är sned i ryggen efter all felbelastning då jag hade så ont i ljumsken ( som konstigt nog släppte helt när infektionen härjade som mest....) så kan jag inte stå allt för långa stunder och jag vågar faktiskt inte göra särskilt mkt hushållssysslor ( dels för att jag inte får lyfta tungt, där rök diska stekpannor i gjutgärn och dammsuga...) eftersom jag inte ens har fått några klara direktiv på hur jag ska bete mig.
Jag fick inte ens förklarat för mig vad "lyfta tungt" innebar. Är det 1 paket mjölk ( som mormor fick order om när hon hade opererats och inte fick lyfta tungt) eller är det en matkasse? Hastiga rörelser la jag själv till på listan, för det gick bara inte, och att röra sig över huvudtaget blev väldigt begränsat då valken i ljumsken både var i vägen och gjorde fruktanssvärt ont.

Jag sökte ju till Ljungby Las. när valken gjorde som mest ont, när inte ens mina smärtstillande hjälpte. De klämde lite, tog ett HB för att kolla så att jag inte hade blodbrist, men de kollade inte ens sänkan. Hade de kollat sänkan hade de förmodligen sett att jag hade en infektion på gång i kroppen, för när infektionen började och varet läckte ut så minskade valken i ljumsken med halva sin storlek och som sagt, smärtan försvann på 2 dagar. Skäms på er!

Att till och med Vårdcentralen, som jag aldrig har haft något hopp för innan, involverade sig så mycket i mitt fall. 4 besök har jag gjort där inom loppet av 1 vecka, och de har varit så trevliga, tagit hand om mig, varit oroliga för mig och märkt när jag har gjort framsteg. Ljungby Las. har inte gjort ett skit!

Jag fick hur som helst tack och lov min sjukskrivning förlängd så jag iaf kan träffa läkaren innan jag går tillbaka till jobbet. Så den 15 ska jag på återbesök, sen får vi se. Jag ska skriva en lista på alla fel som de på Las. har gjort, både när de behandlade mig och eftervården, för jag tycker det är för jävligt hur allt har gått till.

Nu har jag iaf meddelat chefen att jag blir sjukskriven ytterligare 4 dagar, det känns bra att ha en så förstående chef, och att han är så insatt i allt som har hänt.
Jag hoppas bara jag kan få gå tillbaka till jobbet snart, bara jag kan börja fungera som en människa igen, jag är ju trots allt på jobbet för att hjälpa andra, men först måste jag ju kunna ta hand om mig själv helt.

Det är konstigt att ett så simpelt ingrepp kan leda till så jävla stora komplikationer.

Kommentarer
Postat av: Professorn

Vården ska vara tillgänglig, alltid, för alla. Vilket jävla skitsnack. Wow, vad Sverige är bra... Kuck!

2008-05-15 @ 11:35:05

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback