Donera

Det finns få saker här i världen som jag tycker är så orättvisa som när barn och unga människor rycks bort från den här världen alledels för tidigt. Jag har aldrig agerat tidigare över något sådant, men jag snubblade in på en blogg om en ung tjej som kämpade mot sin cancer, men tyvärr förlorade. Det är tungt att läsa om någon som verkligen vill bli frisk, som verkligen har ställt in hela sitt liv på att bli frisk, men det har även gett kraft åt andra, som är i samma situation, eller som bara vill följa dennes person resa genom sjukdomen, så kände jag att det var dags. Du hittar hennes blogg här.

Jag har aldrig tänkt längre än att det är hemskt, att jag tycker det är fruktansvärt orättvist att unga människor rycks bort, de har inte ens börjat sitt liv ännu, förrän nu. Att läsa Maddes blogg fick mig att öppna ögonen. Så jag har nu donerat en summa pengar till barncancerfonden, vilket jag tycker att alla egentligen borde kunna göra. Man behöver inte donera en stor summa, tillsammans blir det alltid något. Om du med vill donera en summa, gå in här.

Jag tycker helt klart att sådana här saker är viktiga att lyfta fram, och jag hoppas att fler personer gör det. Varje litet bidrag kan göra skillnad.


Kommentarer
Postat av: E

Usch fy fan. Grät när jag läste det där..

Postat av: rocketqueen

Håller med, fint inlägg. Jag tycker också att det är viktigt att lyfta fram.

2008-09-22 @ 20:40:26
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Alina

Fin header du har!! :)

2008-09-22 @ 20:43:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback