Dagen jag helst av allt vill få bort från minnet.

Igår var det den 18 april. Kanske inget speciellt datum för er ( om ni nu inte råkar fylla år, fira bröllopsdag, föda barn osv osv osv) men för mig kommer den dagen alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. En förjävlig plats i mitt hjärta, för att vara exakt.

Det var mormor som påminde mig igår när jag ringde för att tjabba om helt andra saker, och så kläcker hon ur sig "Idag är det ett år sedan du opererades" Och visst fan var det så. Dagen då jag upplevde ren och skär smärta utan dess like. Dagen då jag min kropp var så fullpumpad med smärtstillande preparat att det hade fått en elefant att tuppa av och jag ändå hade smärtor som jag helt ärligt trodde skulle ta livet av mig.

Ett år har gått, och jag kan fortfarande minnas känslan när jag ligger raklång på sjukhussängen och har ont. Har ont och kan inte röra mig. Jag minns sköterskans irriterade min när jag sa att mitt sår hade börjat blöda igen, och jag minns klantigheten från sköterskan som välte bort mitt tryck från såret, och medicinen som glömdes att skrivas ut när jag skjulle skickas hem. Jag minns bilresan med med fasa, då jag grät hela vägen hem för att jag hade så ont. Och jag grät hela natten för att jag inte kunde sova, för att jag hade så ont.

Ett år, och mitt ärr har fortfarande inte fått en rosa färg på vissa ställen. Delar av ärret är fortfarande lila. Det är ojämnt, och om jag anstränger mig för mycket så får jag fruktanssvärt ont.

Jag känner att jag är redo nu, jag kommer kontakta patientvårdsnämnden och be de om hjälp så jag kan göra en anmälan på läkaren som opererade mig, samt sköterskorna som verkligen inte skötte min omvårdnad på uppvaket bra. Särskilt på sköterskan som skrev ut mig, trots att jag genomgått två operationer och inte ens kunde gå, så skulle jag likt förbannat skrivas ut och skickas hem. Det är något som har gnagt i mig så länge, något jag velat göra så länge, men inte haft psykisk ork till att göra, men nu kommer jag göra det, och jag får hoppas att jag får den hjälp jag förtjänar.




Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback