Paradiset.

Sitter just nu uppe i Paradiset och slappar. Ja, alltså, inte Paradiset så som i Jehovas vittnens paradis, utan hemma hos mina föräldrar i kvarteret Paradiset. Det är grejer det, lite skillnad från att bo på fucking Eaststreet, det låter ju typ som värsta hoockerville om man jämför...

Är ju kattvakt nu medan kära familjen är i England, så har haft tillgång till hus, en extra bil, 2 extra katter samt tvättmaskin! Det sistnämnda var guld värt då våran tvättstuga har varit under renovering och tvätthögen bara växt sig större och större. Så under de här sista dagarna har jag tvättat för fulla muggar, och njutit av det. Kunnat ta hand om tvätten precis när man vill, bara hänga in det i torkskåpet sen för att låta det göra resten. Underbart. Har även passat på att duscha i en riktig dusch, så skönt när man annars får duscha stående i ett badkar...

Det har även blivit lite alkoholdrickande i helgen, och jag kan glatt meddela att jag klarade dricka Guntrum igen! Det var en stor sorg när magen pajjade efter intag av Guntrum, då jag trodde att jag aldrig mer skulle få dricka mitt favoritvin, men i helgen har det gått galant!

Helgen började med att jag fick finbesök av Kary, vi snackade massa strunt och drack vin och hade trevligt, sen kom Becca förbi en runda och uppdaterade oss lite :)
Lördagen bestod sedan i att först tvätta en maskin tvätt, sen besöka systemet och sedan handla mat, för att sedan hem och storstäda lägenheten. På kvällen kom Alex och Sara över, vi kikade på film, spelade GH och Buzz. Vi var så inne i att spela Buzz att ingen ens la märke till att klockan hade blivit 02.40. Men attans så kul vi hade det!

Och nu sitter jag som sagt här, i Paradiset och väntar på att mamma och pappa ska komma hem från England. Joel har precis åkt till F och jag kände att jag inte riktigt hade ork att följa med, så jag sitter här själv och funderar på att se en film eller något. Sen ska jag hämta mamma och pappa på stationen ikväll någon gång. Och så ska jag ta hand om det sista av tvätten med, inte glömma!


Kommentarer
Postat av: Arandur

Bra blogg :)

Ska vi följa varandras med bloglovin?

Postat av: daniella

jag har lagt upp en länk på min blogg till din sida, hoppas att det inte gör något!?

2009-01-23 @ 13:56:07
URL: http://thisismed.blogg.se/

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback