I´m melting...

Jag vet att man inte får klaga på värmen, men jag måste ju fan klaga på något, så då får det väl bli på våran lägenhet.
33 grader varmt, kvalmigt och med en luftfuktighet som gör att det inte ens är lönt att göra något alls med håret, det ser ändå för jäkligt ut två minuter senare. Utomhus fläktar det iaf något, alternativt att man kan ställa sig i skuggan, men här inne. Gah, jag smälter.

Vid 7 imorse var det så varmt i sovrummet att jag fick panik, satte igång fläkten och sov sedan 2 underbara timmar i svalka, härligt.

Och jag ser väl inte direkt fram emot att ha två timmar städ nu på eftermiddagen på jobbet. Huuu. Det blir svettigt det!

Imorgon tar vi vårat pick och pack och åker till Kalmar, lovely Kalmar! Hoppas innerligt att det fläktar något mer där än här. Och du, E, vi tar med oss fläkten, så vi inte smälter bort allihopa ifall ni med råkar ha lika varmt som vi med har hemma i lägenheten.

Kommentarer
Postat av: E

Vi har det kokhett med! Balkongen kan vi glömma från 0800 fram till 1900. Seriöst. Glöm inte fläkten, vi har inte ens någon men ska shoppa en :) PUSS!


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback