with a little bit of light...

Det känns obehagligt tomt här hemma. Joel har åkt till Sthlm för att se Metallica, och jag, jag sitter hemma och har ångest över att vara ensam.
Det är skrämmande att jag inte orkar vara själv. Skrämmande att jag sover extremt dåligt när jag är själv, och skrämmande att jag mest i skrivande stund hade velat bli plakat och få minnesluckor om att jag är själv. SKRÄMMANDE!
Jag känner mig värre än en 2 dagars kattunge som måste ha övervakning dygnet runt, så jag får i mig mat och inte blir uppäten av min mamma ( dock osäker på om min mamma skulle velat äta upp mig som nykläckt bäbis, än mindre klart om hon vill det nu när jag är vuxen...)

Men jag skyller det mesta av min extrema nojighet över ensamhet på att jag har mens och det är synd om mig, jag har ont och jag gråter för ingenting, så varför inte gråta över att jag är ensam hemma. Och gnälla. Det får man ju, när man har pms. Då kan man komma undan med precis allt, förutom när man försöker förklara varför chokladen är slut,
"Jomen, förlåt älskling, jag har pms". För den fungerar inte, för här hemma är chokladen alltid slut.
Det som dock inte fungerade var att be Joel stanna hemma från Sthlm för att värma vetekudden åt mig och pyssla om mig nu när jag har ont och är ledsen och grinar och snorar om vartannat.

För att avluta med något positivt ( jo, jag kan vara positiv med!) så ska jag faktiskt åka till Kalmar på fredag. Kälmäh!  Jag ska nämligen hälsa på lilla fröken Gråberg, hennes man M och deras lilla pälsboll Tigra. Med mig har jag Joel och ett sjuhelsikes gott humör. Det ska bli så roligt, långa pratstunder i ett förhoppningsvis varmt och soligt väder, vinpimplande på balkongen och E, vi måste faktiskt shoppelihoppa lite med ^^!.

Fröken Gråberg

E, du och jag mot världen ♥

Kommentarer
Postat av: E

VERKLIGEN - du och jag mot världen!



Saknar dig vansinnigt mycket, BÄSTIS! ^^


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback