Back on track!

Hola Amigos!
Semestern var underbar. Helt fucking underbar. Sol och bad, kall öl, underbart sällskap och massor med trevligheter. Hade ju inte bangat att stanna en vecka till och bara få må bra, bra, bra.

Magen skötte sig exemplariskt, om vi bortser från avresa och hemresa då den brakade ihop totalt. Inte kul när man precis checkat ut från rummet och inser att "Shit, nu blir det jobbigt om jag inte får en toalett direkt!", men 3 loperamid och ett antal toaspring så överlevde man det med. Planet hem var såklart försenat med 2 timmar. på planet hem fick jag en mindre panikattack då jag insåg att vi förmodligen skulle missa sista tåget hem pga det försenade planet. Ett flygplan är inget ställe man vill befinna sig på när sådant inträffar. Instängt, folk överallt och ingenstans att ta vägen. Hyperventilerade och grät om vartannat, tror damen bredvid oss misstänke mig för att vara galen ( EH?). Tack och lov släppte allt efter ett tag, och jag lyckades sansa mig, äta maten de serverade och vi hann med tåget. PUH!

Under de två veckor vi var borta hann jag få brev från Patientskaderegleringen, dvs de som beslutar om man kan få ersättning för skada vid sjukvård. De håller på att utse en handledare åt mig, och sedan kommer jag bli uppdaterad om hur ärendet fortlöper.
Jag fick även brev från HSAN, hälso- och sjukvårdsnämndens ansvarsnämnd där de skrev att jag har fått en handledare som behandlar mitt ärende och att jag kommer bli informerad om hur processen fortlöper.
Känns otroligt bra att allt det här är igång nu. Jag känner mig faktiskt stark nog att bearbeta det hela nu. Ja, jag kan nästan mena på att jag är på krigsstigen och vill sätta dit läkare och sköterskorna som misskötte sig så som de gjorde, de ska få sitt straff och jag ska ha min ersättning för den skada som jag har dragit på mig. Punkt slut.

Vad har mer hänt?
Jag har hunnit jobba i 4 dagar. Träffat F & E och myst med film och cheesecake, klippt min kära far, haft presentutdelning hos mamma och pappa, myst med Joel och nu på pricken - tagit min första öl sedan semestern. Men sen blir det lugnare tag med alkohol, och med snus. Min plan är att sluta snusa, för ärligt talat är jag trött på det, men jag måste bara ha en perfekt tid att sluta på, för jag vet att jag inte klarar det om jag bara slutar rakt av, jag måste ha viljan att göra det, viljan och den rätta känslan.

Nu väntar en myskväll med världens bästa Joel. Matlagning, tv och naturgodis. MUMS!

Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback