Hur lyckas du, MLY?

Ibland funderar jag över hur jag lyckas så bra med att göra klantiga saker. Kan vakna upp och hitta blåmärken på kroppen, blåmärken som jag inte har en susning om hur de kommer dit. Jag går lätt in i saker ( funderar allvarligt på om jag är blind???) och jag klantar till det ( stänger ner bloggen, backar in i stenmurar, tappar glas osv) Men nu lyckades jag med något som jag än så länge inte har gjort innan.

Jag klämde pekfingret i bildörren. Fråga inte hur det gick till, för det vet jag inte ( jag tror nog inte längre att jag är dement, jag VET). Har en svag känsla av att jag höll på att fippla med bilbältet då det hade hakat upp sig, så jag fick öppna bildörren och sen stängde jag igen den med en smäll. Problemet var bara det att fingret fastnade i dörren. Vid första leden på pekfingret, sen hängde resten av fingret ut på insidan av bildörren i en rätt så onaturlig vinkel. Det såg faktiskt ( just då) väldigt roligt ut. Ända till jag insåg att jag satt fast. Och hysteriskt började skrika och rycka i fingret, utan resultat. Och då kopplades väl hjärnan på igen och sa till mig att "Öppna du bildörren MLY, så ska du se att fingret lossnar!". Sagt och gjort.

Fingret lossnade, och då strömmade smärtan till. Hela fingret var inbuktat vid leden, och resterande del av fingret hade vitnat och var helt stumt. körde hem i en ytterst oattraktiv grimas ( och fart för att vara ärlig, kunde inte riktigt koncentrera mig på körningen pga smärtan)
Först syntes en mörkblå rand i den inbuktade delen, sen började fingret svullna upp. Nu har jag svårt att röra fingret över huvudtaget och det värker verkligen ända in i benet på fingret.

Funderar på att be någon av sköterskorna kolla upp det på jobbet, för inte hinner jag masa mig iväg till akuten just nu då jag snart börjar jobba. Får väl hålla en tumme och hoppas att jag inte har lyckats få en spricka i fingret eller liknande.


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback