Projekt: Anmäla sjukvården; brevet är skickat!

Igår blev mitt brev till Patientnämnden färdigt. Fem sidor med händelser under och efter min operation som jag anser ska anmälas och påpekas. Sen återstår det ju att se om det går vidare till HSAN ( hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd) som jag bett om att det ska göras i brevet. Därefter väntar jag på att få papper från patientförsäkringen så att jag kan ansöka om skadestånd för de skador som uppstod efter operationen.

Nu väntar ju en ganska lång och jobbig period tills jag vet hur allting går, om det händer något över huvudtaget. Ett ärende till patientförsäkringen tar allt mellan 6 - 12 månader att genomföra, och det är många som får avslag, bland annat för att man har varit ute för sent med sin anmälan, att skadan har varit för liten osv. Men jag är i alla fall ute i god tid med min anmälan, och jag anser inte att mina skador är särskilt små, med tanke på att jag inte hade några problem innan jag opererades, och nu efter operationen finns det en rad saker som jag faktiskt inte längre klarar av att göra, bara en sådan simpel sak som att ligga på sidan och sova kan ibland vara smärtsamt för mig då ljumsken börjar mola och värka, och jag får en enorm tyngdkänsla i ljumsken. Alltså, något som jag inte ens gör en ansträngning till att göra, gör ont. Då tycker jag absolut att det är något som är galet. Nu är det här bara ett litet exempel på vad jag inte kan göra, och det värsta och smärtsammaste, tänker jag inte nämna i bloggen, för jag anser inte att det hör hit, men helt klart anser både jag och mina nära och kära att det är något som är fel, och borde ersättas, då det förmodligen inte kommer bli bättre, det kommer inte läka ut, för då borde det redan ha gjort det. Det har ju trots allt gått 1½ år sedan min operation.

Så, nu håller vi en tumme för mig, och hoppas att det här går vägen.

Kommentarer
Postat av: E

Älskade ängel. Nu jävlar är vi igång!


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback