Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen.

Det märks att hösten är här på riktigt nu. Idag på morgonen var det snorkallt ute. Och förberedd som jag alltid är så köpte jag 2 par fingervantar igår, som passade! ( haha Joel, jag kunde visst hitta fingervantar som passar, som INTE är i barnstorlek!)
Dessvärre låg de kvar på skohyllan ( Ja, jag vet, vi har inte satt upp hatthyllan ännu...) när jag cyklade iväg till jobbet, och sen som jag var så hann jag inte vända och hämta vantarna.

På ett sätt gillar jag hösten. Det är liksom tillåtet att se småfrusen ut, man får gosa in sig i stora stickade koftor och halsdukar. Dessvärre hade jag ju inget av det på mig idag. Regnjackan skyddade inte överdrivet mot kylan som slog emot mig när jag cyklade i ilfart till jobbet. Den kalla vinden brände obehagligt i lungorna desto djupare andetag jag tog. Och händerna, ja de frös helt enkelt halvt ihjäl. Mina fingrar har en tendens att svullna upp så fort det är kyligt i luften ( ett problem som uppstod då jag som liten knodd lekte ute i alldeles för låga minusgrader, utan vantar! En mindre förfrysningsskada med andra ord) så när jag anlände till jobbet kunde jag inte böja på fingrarna alls, utan hade något slags klogrepp efter att jag hållt mig krampaktigt i cykelstyret.

Men jobbet gick bra, klogreppet sloknande tillslut och fingrarna blev dugliga igen. Slutade jobba vid 13, en alldeles lagom start på veckan. Köpte med mig sushi på hemvägen som jag avnjöt i soffan. Sedan bytte jag i kattlådan och sedan... så fastnade jag vid datorn. Lyssnat på Lasses nya album för fjärde dagen i rad, och jag gillart, mycket! Har läst många recensioner och jag kan bara säga att jag gillar hans nya sound. Det är ju fortfarande Lasse. Samma råa, känslosamma texter. Melodier som lätt sätter sig på hjärnan, och redan nu har jag några favoriter som jag till och med nynnar på när jag sluter ögonen för att gå och lägga mig. Och det mina vänner, det är bra musik det!


Kommentarer
Postat av: E

Jag "känner inte igen" hans sound riktigt på nya skivan, men texterna... Mmm, texterna...


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback