Minnet, kort men skitkasst.

Igår slog det mig än en gång hur glömsk jag är, för inte är det bara kattmaten som ibland glömmer handlas hem..

Jag och Fredrik skulle handla hem mat, och precis innan vi skulle åka bad jag Fredrik påminna mig om att jag behövde köpa ett paraply. "Skriv upp det på en lapp, Emily, så du inte glömmer det". Äsch, tänker jag, jag kommer väl ihåg, och nu vet ju Fredrik med om att jag behöver ett paraply, då kan det ju inte glömmas bort.

Så vi åker och handlar. Vid mejerihyllan kommer jag på att det var något jag bad Fredrik komma ihåg. "Nä, vaddå?" Undrar han, varpå jag säger " Jo, men du bad mig skriva upp på en lapp vad det var så jag inte skulle glömma bort det... och nu har jag glömt bort det..och jag skrev ingen lapp...". Han tittar lite på mig, skakar på huvudet och säger igen " Nej, jag minns inte vad det var du skulle ha".

Vi åker hem, vi tränar, vi äter pizza. Och ja, någon gång därefter så kommer jag på att det var ett paraply som jag behövde.

Idag köpte jag paraplyet. Jag gick ända bort till kassan på maxi innan jag kom på att "Just ja, jag åkte ju hit enbart för att köpa ett paraply..."


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback