9 dagar

Är det redan den 9e januari? Tycker tiden bara springer iväg. Och då betyder det att jag ju faktiskt har klarat mig igenom 9 tappra dagar med att försöka sluta snusa. Det har väl gått lite sådär.
Den första januari hade jag en dosa med 8 snus kvar i. Den dosan är slut nu, eller ja,den tog slut för någon dag sedan. Jag har då som mest tagit två riktiga snus per dag, och sedan kört på Onico. Sedan fick jag två snus av joel då han tyckte jag blev för grinig.

Och jag tycker faktiskt att det är bra jobbat av mig. Från att ha snusat allt från en halv - en hel dosa snus om dagen, till att dra ner till max två snus, eller vissa dagar, inga alls. Det är starkt jobbat. Visst svänger humöret en hel del, jag blir grinig, jag blir sur, jag gråter jäkligt mycket. Men det är värt det om jag faktiskt lyckas sluta snusa.
Igår tog även Joel sin sista snus, och det känns skönt att få stöd i den här processen. Jag tror helt klart att vi båda får det lättare att sluta om man slipper frestelser. För det är inte lätt när man ser snusdosor varje gång man öppnar kylskåpet osv. Nä, det här kommer gå bra, det hoppas jag så innerligt!

Idag är jag ledig, har faktiskt bara jobbat en enda dag den här veckan. Sedan nyårsafton har jag varit så jäkla förkyld, med feber och halsont. Jobbade hela min helg, sedan tog det stopp. Kroppen orkade inte mer och jag blev hemma måndag - torsdag för att få tillbaka mina krafter. Och nu känner jag mig faktiskt som en människa igen.

Gårdagen spenderades först på jobbet, sedan på Ikea med Joel, för att sen hem och montera en malmbyrå till sovrummet. Sen kom E & F över lite snabbt så vi kunde säga hejdå till E, som flyttar upp till Sthlm idag för en fem månader lång utbildning ( Stumpan, jag kommer sakna dig som fan! Vem ska jag nu fnissa och dricka vin ihop med när grabbarna Johansson lyssnar på musik och kränger öl?).
Vid 18-tiden landade jag och Joel hemma hos mamma och pappa för mat, vin och Geni. Sjukt kul, som alltid!
Att cykla hem i - 19 grader var väl inte lika kul kan jag säga.

Och ja, nu sitter jag här, ska organisera i min nya byrå, sen hoppa in i duschen, för att sedan se vad den här dagen kan erbjuda. Lite vin med någon av tjejerna kanske?

Imorgon väntar jobbet igen, kväll - tack och lov, får hoppas att det går bra.

Nä, på med lite bra musik nu och sen jäklar ska här donas.

Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: JohannaT

Hejaheja!! Eloge för att sluta snusa tycker jag! PUSS!


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback