. Plötsligt händer det

Att jobba inom hemtjänsten har nog alltid varit ett ganska harmlöst jobb, inga större katastrofer mer än att någon brukare har bajsat ner hela sin lägenhet/ hus, eller att någon backar in i en stenmur ( eh, har då aldrig hänt mig) ( två gånger...) ( stenmuren då!). Ok, sen kan vi ju såklart räkna in dödsfall, brutna lårbenshalsar osv, men det är inte riktigt den nivån jag vill komma till.
I torsdags så hade vi ett riktigt drama på jobbet, minst sagt något som aldrig skett innan.

Jag kommer in på kontoret vid 15.30- tiden och där sitter G, omplåstrad som fanken om ena handen. "Vad i hela fridens namn har du hittat på?" frågar jag, och tänker att nu har hon säkert skurit sig på en skurmopp igen ( jo, det har hänt en gång innan.) " Jag blev påkörd" svarar G. "Påkörd? Av en rullstol då eller?" frågar jag och känner hur jag börjar skratta. "Nej, jag blev påbackad av vaktmästaren när jag gick på gångvägen vid parkeringen" svarar G och då inser jag att hon är allvarlig. Stackars G hade blivit träffad på ena sidan, automatiskt knäat och trillat omkull på marken. Handen hade hon skrapat upp och knä och höft hade fått en del stryk. Stackars G, hoppas verkligen det blir bättre snart, men, måste ju ändå påpeka att det var det mest spännande som hänt på jobbet på senaste tiden.

Sist jag hörde om något såhär riktigt spännande, fast mer åt det komiska hållet var när Joel berättade att en vikarie på hans jobb hade kört in en truck rätt i en stängd hissdörr. Anledningen? Hon hade pratat med en kollega och kollat åt fel håll samtidigt som hon av misstag gasade. Kan ju tillägga att hissen gick sönder.


Kommentarer
Postat av: ♥ E

Du kan få jobba hos mig en helg om du vill ;P

2010-01-16 @ 18:38:35
Postat av: Madicken

Tack så mycket <3


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback