Why So Serious?



Ja det kan man ju fråga sig.. Hubban är ju i vilket fall som helst inte seriös. Hon hade harkranksjakt innan. När jag såg att hon började äta den lilla rackaren så sa jag till henne "Skyll dig själv om du äter den, du kommer ändå bara kräkas sedan!" Men eftersom hon är en katt så lyssnar hon ju inte särskilt bra, och tar inte mina råd och direktiv seriöst.

En promenad genom hallen senare och jag trampar i hennes kräk. Där har hon lämnat tre små kräkhögar. Tack Hubban!
En kvart senare ulkar hon för glatta livet och ser på mig som om hon försöker säga "Ok, du hade rätt", men då fick jag dåligt samvete och var tvungen att pyssla lite med henne.

Idag har jag varit på IKEA, köpte väl inget märkvärdigt egentligen, eller JO, sådana där magneter med en klämma på, skitpraktiskt att ha på kylen för viktiga papper, likaså vid datorn där jag kan hänga upp våra räkningar som ska betalas. En kaffe- och en teburk fick med följa med hem samt lite smått och gott. Sedan blev det hälsokosten och en ny laddning Silicea Gel. Sen Ica Maxi och handla hem lite snäll mat. Allt gick bra, och min mage höll sig relativt lugn. Lite panik i köerna bara, när man står still och allt tar sån tid. Då får jag kramp direkt och nästintill panikångest, men då blundar jag och tänker på annat, det lättar lite, men man är fortfarande småskakig när man kommer ut ur butiken.

Nu håller tvätten på att tvättas och jag är trött. Ska laga lite mat sen, och ligga i soffan och päsa. Försöka att inte skapa ångest inför helgens arbete. Lättare sagt än gjort dock...


Kommentarer

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback