Läkarbesök nummer 3

Sådär. Då var läkarbesök nummer tre avklarat, och det känns faktiskt rätt bra. En lugn och trevlig läkare mötte mig, som lyssnade på mina problem, utan att avbryta alldeles för mycket. Han såg uppriktigt oroad ut för mina nya toalettvanor, och det är första gången jag fått den reaktionen. Han trodde inte att det på något vis har uppkommit av min operation, utan att det är något i tarmkanalen som är i obalans. HAn klämde på magen och jäklar, det gjorde ont! Han kunde konstatera att jag har en riktigt trög tarm, alltså är det inte räcerbajs, utan förstoppningsräcerbajs som det handlar om.

Jag fick med mig ett recept på penicillin, då tarmen tydligen samlar upp alldeles för mycket bakterier när den är trög, och det vill man ju inte ha, så vi ska försöka sänka bakterienivån till ett normalt stadie istället. Därefter fick jag bulkmedel utskrivet. Jag hoppas verkligen att min mage ska finna lite ro efter det här. Läkaren förstod min oro och sa att antingen så är man orolig för att magen är i uppror eller så är magen i uppror för att man är orolig. Så blir inte oron bättre så får jag söka mig tillbaka igen, likaså om inte magen blir bättre.

Har hunnit med en vända på jobbet med, berättat för chefen att läget är något bättre idag och att jag kommer till jobbet imorgon. Han var orolig för hur allt hade gått, och det känns bra att någon är orolig istället för att säga " jomen serru, det blir nog bra" och han ville veta om jag blev sämre osv. Träffade på några arbetskamrater med och de var med oroliga för mig.
Chefen var även orolig för mitt operationssår, han hade hört att jag fått ont i ljumsken efter måndagens besök hos nya vårdtagaren, och jag förklarade att det hade gjort ont i ett par dagar nu, men att jag lovade att ta det lugnt, och säga ifrån om det blev för jobbigt.

Så nu har jag precis svalt första dosen penicillin och ska snart ge mig på bulkmedlet, "kattströ" som läkaren kallade det. Och ja, jag förstår likheten. Mjah, vad gör man inte för att bli bra?

Kan ju tillägga att magen och jag inte varit något vidare vänner idag heller, men nu jävlar ska jag göra uppror mot magjäveln och skita i om den säger bu eller bä. Nu ska jag vända om hela skiten och ta tillbaka mitt liv.


Kommentarer
Postat av: E

Du vet att jag tänker på dig, söta.


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback