Osv osv osv

Nu, just nu, är jag lycklig över att det bara är 4 dagar kvar på ciprofloxskiten. Jag har haft ett rent helvete den här omgången, inte alls lika fridfullt som det var förra behandlingen. Ok, jag har inte supit mig full och svimmat den här gången, men det är för att jag numera använder hjärnan och tänker till. Men jag har som sagt mått piss.

Onsdagen bjöd på huvudvärk. Som sedan blev magknip och molande värk som påminde om mensvärk, fast i tarmarna. Lite senare utvecklades ett ringande ljud i öronen som följdes av kallsvettningar och yrsel, varpå jag fick panik och var tvungen att lägga huvudet mellan knäna och försöka fokusera på att inte svimma. Att jag kunde fullfölja mitt arbetspass då är något jag fortfarande inte kan förstå, men jag har gett fan på att inte låta något komma i min väg längre.

Vad har jag mer fått erfara så här långt? Förstoppning, illamående, smärta som börjar i magsäcken och vandrar ner mot tarmarna, trötthet, extremt torra ögon varpå linserna har fastnat och det grät jag faktiskt lite över på jobbet. Eller ena ögat grät, det andra var så torrt så det kom ingen vätska alls. koncentrationssvårigheter, svårt att fästa blicken.
Men det var ju ändå rätt så milda biverkningar. Jag menar, jag kunde ju hamnat i en psykos och skurit upp handlederna, eller fått hälsenan spräckt...

Ikväll har jag längtat efter vin. Ett glas Guntrum lockade mina smaklökar något fruktansvärt, men istället fick coca cola släcka mina begär. Det fungerade inte alls så bra, men jag slapp vara törstig iaf.

Har haft ångest exakt hela kvällen. Jag hade lagt upp ett schema för hur jag skulle spendera min dag, och kväll, och när den enda saken jag la upp på schemat ( plantera blommor på balkongen) var klar, så smög sig ångesten på och gjorde mig så rastlös att jag bara kunde fokusera på saker fem minuter i taget. Fem minuter vänner på dvd, fem minuter datorn, fem minuter läsa en bok, fem minuter stå i köket och grubbla osv osv osv. Till sist somnade jag i soffan och det var så skönt. Nu har jag dock piggnat till igen och undrar om jag någonsin kommer kunna sova i natt? Tydligen ska vi ha nattgäst med, oscar ska sova här då han jobbar i helgen och inte har någonstans att sova. Och snäll som man är så lånar man ut sin soffa. Och nu kommer jag inte kunna sova för att jag kommer veta att någon sover hos oss. Fy katten vad min hjärna försöker psyka ut mig.

Jag ger nog sängen ett försök ändå, kanske att man lyckas somna, om inte annat får väl joel dänga en stekpanna i huvet på mig. Det borde göra susen.

Kommentarer
Postat av: E

Stackars älskade! Jag ska hälla vin på dig sen, var så lugn!


Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback