Ett hopplöst fall?

Igår var det dags för läkarbesök nr "jag vet inte längre för jag är där så ofta...". Eftersom min mage har fortsatt att hata mig och inte blir bättre så kände jag att det var dags att ge farbror doktor en liten update. Tyvärr ville farbror doktorn inte ge mig någon vidare update. Alls.

"Jaha, så Inolaxolen och Precosan hjälper inte?"
"Nej"
" Det var ju skit med"
"Ja verkligen"

Och ungefär så lät hela samtalet. Eller, det var ju längre än så, sisådär 30 minuter av frågor som bollades och huvud som kliades. Och en mage som klämdes som en kaviartub som är på upphällningen.

Och vad kom farbror doktorn fram till då? Nej, ingenting. Det finns inget mer de kan göra för mig. Nu släpper de mig med, för att jag är ett hopplöst fall som har haft oturen att födas med gener som gör att min mage inte är socialt anpassad och inte det minsta uppfostrad.

Så när jag gråtandes kom ut från läkarmottagningen så hann jag precis möta upp syster som skulle hoppa på sitt tåg. Och då grät jag ju ännu mer. Och ångestklumpen bara växte och växte i halsen.

Jag vet ärligt talat inte var jag ska vända mig längre, då inte ens privatvården orkar ta tag i mina problem utan menar att det jag lider av är något som jag måste lära mig leva med. Men hur ska jag kunna leva med något som gör mig bunden till en toalett, som gör mig kallsvettig av ångest så fort magen kurrar till, som får mig att brista ut i gråt och hamna i ett paniskt tillstånd? Hur ska jag kunna lära mig leva med det?


Kommentarer
Postat av: E

Har de sagt något om Chrons sjukdom eller Ulcerös colis? Ska ju vara snarlikt med IBS?

Postat av: MLY

Nej, de har inte sagt något om det, men man vet ju aldrig. En vän till mig har Chrons, det tog år innan de kom fram till vad hon led av och nu har hon opererat bort en bit av tarmen och mår bättre. Men vi får väl se om jag ens orkar söka mer hjälp nu när alla bara ger upp runtomkring en.

2009-01-18 @ 17:33:11
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag antar att du har fått lämna avföringsprov eller gjort en koloskopi för att utesluta att det är en inflammation i tjocktarmen? (finns ju olika sorter, Crohns och Ulcerös samt något annat som inte är lika allvarligt utan mest innebär smärta, uppblåsthet och diarreer men som ofta förväxlas med IBS och som 10% av "IBS-patienter" har)

2009-02-05 @ 16:34:21
Postat av: MLY

anonym:

Jag har lämnat avföringsprover, och de visade ingenting alls, koloskopi har jag inte gjort än.

2009-02-05 @ 19:04:09
URL: http://sweetpandemonium.blogg.se/
Postat av: Fenix

Det låter väldigt likt IBS, har dom uteslutit det helt? Jag vet hur du känner. :(

2009-04-06 @ 15:39:46
URL: http://fenixthebasketcase.blogg.se/

Tassavtryck:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback